Skjermbilde 2020-12-04 kl. 12.48.16

Fatland har jobbet hardt: Salget av kalv unik er mer enn doblet

Publisert 04.12.2020  kl 13:24

Oppdatert 07.12.2020  kl 13:57

Fatland har gjennom 2020 jobbet veldig hardt for å øke salget av Limousin kalv, og dette har gitt svært gode resultater.

Kvalitetsproduktene av Kalv Unik har nådd mange nye kunder og salget har økt med sekstito prosent. Det er salget i dagligvare som øker klart mest.

I tiden etter mars har totalsalget økt, og kundene kjøper mer kvalitetsprodukter i supermarkedene.

Den største veksten har vi på Gourmetpølse Limousin - i Smak*-serien til COOP, med en økning på 155 %.

I tillegg har LUN jobbet for å få opp salget på restaurant, og dette viser også en god utvikling, men det er i dagligvarebutikker salget utgjør størst forskjell.

Samarbeidet mellom Limousin-produsentene og Fatland er basert på at merprisen på produktene skal tilbake til bonden.

Bøndene som har slaktet Kalv Unik hos Fatland vil derfor i år få en etterbetaling på to kroner per kilo.

I år peker pilene rett vei, og signalene inn mot 2021 er gode.

Andre saker