DSC 3865

God fart i salget av limousin kalv unik

Det er gledelig å se den økte interessen for å kjøpe kalv unik, og vi i Fatland tror at det er mange grunner til dette.

En viktig grunn er den jobben som ble gjort av styret sist år, men å opprette direkte kontakt med enkelte restauranter. Dette ga mange positive svar på kvaliteten i dette kalvekjøttet, og det var god markedsføring.

I år har kapasiteten på salg økt betydelig, gjennom engasjementet til Arne Hatløy, en veldig riktig satsing fra styret.

I flere år har vi hatt et godt samarbeide med COOP, og produktene ligger i *Smak-serien som finnes i enkelte av COOP sine butikker.

Her er det kunder som er spesielt interessert i kvalitet som kjøper produktene, men utvalget er begrenset til noen få biffer, og rå pølser.

Det er mye mere godt kjøtt på disse kalvene, og det er veldig viktig at vi kan selge mest mulig av kjøttet som kalv unik. Det gir bedre økonomi for alle parter. På restaurantmarkedet kan en selge andre deler av kjøttet enn i butikk – og en kan introdusere kalv unik til folk som i neste omgang kan gå i COOP sine butikker og finne kjøttet der.

I år får vi også hjelp av et generelt godt biffsalg, og det er mindre importert biff som selges. Forbrukerne er opptatt av at maten produseres i Norge, og det er vi i Fatland veldig glade for. Vi må fortsette engasjementet med å gi kundene mer kunnskap om de matskattene vi har i Norge, og kalv unik er en av produktene som er helt i toppen av kvalitets-skalaen.